tirsdag den 12. maj 2009

Børneinterview 1:

I: Hvad laver jeres mor og for?
Pige 1: Mmm min mor er social og sundhedshjælper og min far, jeg ved ikke, hvordan man skal sige det når han arbejder hos TDC.
I: Han er i sådan en telefonbutik?
Pige 1: Ja
I: Står han i butikken eller er han ude og lave noget?
Pige 1: Han er ude og lave alt muligt også om natten.
I: Okay når folk klipper deres ledninger over og sådan noget?
Pige 1: Mmm
I: Hvad med dig?
Pige 2: Min mor hun har været designer men hun skal arbejde som sekretær i UNICEF det er sådan nogle der lejer jordemødre og sygeplejersker ud til andre lande. Og min far han er hi hi hi hi jeg ved ikke hvad det hedder men han arbejder for BO
I: Sådan
Pige 2: Han ejer det og han er i børsen i dag.
I: Hvor bor i henne?
Pige 1: Jeg bor på …………
Pige 2: Jeg bor på …………
I: er det godt at bo der?
Pige 2: Ja når min mor ikke er sur.
I: Hva hvordan synes i det er at gå i SFO?
Pige 1: Det er sjovt.
Pige 2: Nogle gange er det kedeligt for så bliver Susanne sur så er det ikke så sjovt længere
I: Hvad er det bedste ved at gå i SFO?
Pige 1: Det er at man kan sidde og tegne og lege og sådan noget og at man ikke skal lave lektier
I: Det er godt. Har i mange venner?
Pige 1og 2: Ja
I: også der hvor i bor?
Pige 1: Ja
Pige 2: Ja på min vej bor der to piger
Interviewet afbrydes af en voksen
I: Så det er godt at bo i Randers?
Pige 1 og 2: Ja
I: Hvad laver i så med jeres forældre når, i har fri?
Pige 1: Øh spiller nogle gange spil og tegner og alt muligt
I: I weekenderne?
Pige 1: Ja
Pige 2: Det er ikke det jeg laver. Jeg spiller fodbold ude på græsset med min far og ude og sejle med ham. Min mor tør ikke at sejle hun er så bange for alting. Hun er ret pivet nogle gange.
I: Hvad er jeres livret?
Pige 1: Jeg har mange. Øh men en af dem er pandekager med syltetøj og is
I: Hvad med dig?
Pige 2: Slik
I: er det, det bedste aftensmad du kan få?
Pige 2: Ja slik med sovs på. Nej Ad. Med karamelsovs ikke brunsovs
I: Hvad kan i lide af musik?
Pige 1: Øh jeg kan lide mange sange
I: Hvilken en er den bedste?
Pige 2: Du går sommetider og synge hende der Lady gak gak. Jeg siger hun hedder lady gok gok og hun siger ladt gak gak
I: er hun god?
Pige 1: Ja
I: Når, i ser fjernsyn hvad ser i så?
Pige 1: Åh jeg ser ønskehaven, disneychannel, musikkanaler. Jeg ser mange ting
Pige 2: Jeg ser mange ting. Det er svært at nævne hvilken et program der er bedst.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar