tirsdag den 12. maj 2009

Børneinterwiev 2

I: Hvad laver jeres far og mor?
P1: Min mor er på en naturskole og min far han er på arbejde
I: Hvad er det for noget arbejde?
P1: Det ved jeg ikke, Det er noget med lastbiler og både det ved jeg.
P2: Min mor og far arbejder også. Min mor sælger spil og alt sådan noget og min far arbejder med gift.
I: Med gift?
P2: Ham arbejder i Århus og han bor også i Århus. Altså sådan noget grønt noget som han skal have en maske og handsker på.
I: Kan i godt lide at bo i Randers?
P1: Jaaaa
P2: Jeg bor nogen gange i Århus også.
I: Ude ved din far?
P2( nikker) og nogle gange i Norge.
I: I Norge? Hvad laver du i Norge?
P2: Min mors mor og far bor i Norge
P1: Og jeg er for det meste 3 steder. På Færørerne, i min fars kolonihave hvor han bor, der sover jeg tit jeg skal for eksempel sove der i morgen, så sover jeg også hos min mor i Randers.
I: Kan i godt lide at gå i SFO?
Begge P´er: Ja det kan vi
I: Hvad er det sjoveste?
P1: Det er at gå hjem fra skole og også og lege
P2: Jeg går ikke hjem fra skole.
I: Hvad laver I i weekenderne?
P1: Jeg sover hjemme hos min far i begge weekenderne
P2: Hver anden weekend er ved far og hver anden ved mor. I den her weekend er jeg ved mor fordi at vi skal holde konfirmation.
I: Hvad laver du så hjemme ved din mor?
P2: der er vi nogle gange i legoland og på naturskolen og i skoven.
P1: Jeg hjælper til i min fars have også nogle gange går jeg hen til en anden pige H som også er der henne. Hun har 3 katte derhenne. Så nogen gange er jeg hos min mor. Så er jeg hos min underbo hun hedder K. Så leger jeg kun med hende for min lillesøster er dum. Jeg kan ikke li hende.
Hvad er jeres livret?
P1: Uhh der har jeg rigtig mange, jeg har så mange at jeg ikke ved det. Den allerbedste er spaghetti med kødsovs.
P2: Jeg har ikke nogen livretter. Æble eller salat.
P1: Ja for der er også æble i.
P2: I salat?
P1. Ja min mor laver med æbler i
P2: SALAT…Det er det der grønne noget
P1: Nåå det
I: Kan i godt lide at høre musik?
Begge P´er : Jahh
P1. Hver morgen går jeg ind i discorummet
I: Hvad for noget musik hører i?
P1: Det er fordi mig og H vi har lavet et rollespil også har vi også lavet en dans sammen. Til dansen er det mille-sangen. En mille sang jeg kender.
P2: Det er hits for kids
P1: Også er der også en der hedder far til fire
P2: Du skal ikke kigge på mig du skal kigge på dem.
I til P2: Hvad for noget musik hører du?
P2: Nik og Jay og Kim Larsen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar